Početna > Uncategorized > Psihološka testiranja – jesam li nedosljedna?

Psihološka testiranja – jesam li nedosljedna?

Psihološka testiranja na koja ćete prije ili kasnije naletiti pri selekciji za posao pokušat će definirati vaše osobine i provjeriti da li ste dobar kandidat za neko radno mjesto. Konkretno mislim na testove ličnosti koji u teoriji u tome uspijevaju, ali koliko su zapravo prilagodljivi svakom pojedincu? Splet okolnosti može promjeniti vaše odgovore, pitanja se mogu shvatiti na razne načine, a rezultate skoro nikad nemate priliku vidjeti!

Hoćete li petkom navečer radije izaći s društvom u disko ili doma čitati napetu knjigu? Ja ću odgovoriti da bih se radije odlučila za izlazak. Isto to pitanje će se pojaviti kasnije u testu formulirano tako da će mi se zanimljivijom činiti večer uz knjigu. Jesam li zbog toga nedosljedna? Postoji cijeli niz pitanja kojima je cilj na različite načine suprotstaviti samostalni rad i rad u timu. Meni je skroz prirodno da ću nekad preferirati jedno, a nekad drugo. Opet, je li u pitanju nedosljednost!?

U nekoj jednostavnoj verziji testa možda jest. Ipak, nedavno mi je jedna psihologica objasnila da bi mi rezultati na ovim primjerima dali srednju vrijednost po osobini ekstrovertiranosti, odnosno timskog igrača. Sustav funkcionira po principu skala za svaku osobinu koja se ocjenjuje, pri čemu se iz više pitanja usmjerenih na neku osobinu kao rezultat može dobiti srednja vrijednost na skali ili pak ekstrem, recimo ekstrem toga da volite raditi solo. To je ok, ali pitam se koliko su dobro definirane osobine koje se mjere…

Ista ta psihologica mi je na moj zahtjev pokazala rezultate testa (jedini put da je netko to htio napraviti). Rezultati su na moje čuđenje, između ostalog, pokazali da nisam pedantna osoba. Stvar je u tome što je prema definiciji pedantna osoba ujedno i uredna (na svom radnom stolu, u svom domu). Iako i moja prva misao o pravim picajzlama daje nekoga kome sve mora biti na svom mjestu, čini mi se da je pogrešno zaključiti da čovjek koji može funkcionirati u neredu, ne može biti perfekcionist u poslu. Sebe smatram osobom koja je usmjerena na kvalitetu, ponekad čak i previše pozornosti pridajem detaljima, dok je po tom testu ispalo da sam nemarna!

Drugom prilikom sam rješavala psihološki test i, zbog nekih privatnih okolnosti, osjećala sam se jako dobro i iznimno komunikativno i sukladno tome sam ga riješila. Još tijekom pisanja sam bila svjesna toga da bih ga samo tjedan dana ranije drugačije riješila. Naravno da bi dobar dio odgovora bio isti, ali razlika je postojala, i to konkretno na ona pitanja koja procjenjuju ekstrovertiranost. Znači: ili je moguće promijeniti se u tjedan dana ili ti testovi ne uzimaju u obzir trenutna raspoloženja (a jedina instrukcija koju dobijete jest da odgovarate iskreno i trenutno, bez puno razmišljanja).

Pronašla sam stranicu na kojoj psiholozi daju zanimljive informacije o psihološkim testiranjima te između ostalog komentiraju kako se one koji se trude izmanipulirati test ličnosti može prepoznati već pri pisanju odgovora (kažu da htjeli/ne htjeli vrlo duboko razmišljaju). Također, provode se razne kontrolne skale poput skale davanja socijalno poželjnih odgovora i skale prikazivanja sebe u superlativima.

Općenito, ne čini se kao loša ideja za poslodavca znati kakve osobine zaposlenika traži te provoditi psihološka testiranja kako bi saznali osobine kandidata. Testove uvijek provodi educirani psiholog te oni daju neku težinu samom procesu selekcije. Ipak, mislim da se ti testovi nikako ne smiju provoditi bez dodatnog razgovora s kandidatom i provjere rezultata.

Mi ljudi smo previše različiti da bi nas se jednako precizno moglo strpati na istu skalu.

Kategorije:Uncategorized
  1. Prosinac 24, 2013 u 1:37 pm | #1

    What a data of un-ambiguity and preserveness of valuable familiarity regarding unexpected emotions.

  2. Srpanj 4, 2013 u 1:53 pm | #2

    I read this article completely on the topic of the comparison of latest and earlier technologies, it’s amazing article.

  3. Srpanj 4, 2013 u 1:50 pm | #3

    Hello! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new project in a community
    in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on.
    You have done a outstanding job!

  4. Srpanj 1, 2013 u 8:19 pm | #4

    Wonderful beat ! I wish to apprentice at the same time as you amend your
    site, how could i subscribe for a blog web site?
    The account aided me a appropriate deal. I had been a little bit familiar of this your broadcast provided bright clear idea

  5. Svibanj 21, 2013 u 7:12 pm | #5

    If you wish for to increase your experience just keep visiting this web
    site and be updated with the newest news posted here.

  6. stovacore
    Listopad 1, 2011 u 8:02 pm | #6

    Interesantan tekst, ja sam prosao krvavi put trazenja posla u hrvatskoj koji je trajao 9 mjeseci, rijesio sam bez preuvelicavanja oko 50 takvih testova. ja mislim da je najveci problem sto se upravljanje ljuckim potencijalima u hrvatskoj svodi na pshiologisko testiranje, sto je u sustini grebanje povrsine od onog sto ljudski potencijali zaista jesu. krivo su aplicirani a jos gore tumaceni i sve skupa je to jedna losa kombinacija. danas kada imam vec cirka 5 godina iskistva bahato ih odbijam, jer vrijedjaju moje steceno iskustvo i znanje koji bi trebali biti na prvom mjestu !

  1. No trackbacks yet.

Odgovori

Prati

Get every new post delivered to your Inbox.