Početna > Uncategorized > Veza za posao

Veza za posao


Do sad sam pomalo utopistički pisala o traženju posla fokusirajući se isključivo na problematiku manjka ponude poslova i potrebe da se čovjek na neki način istakne, namjerno ignorirajući činjenicu da u našem društvu nije bitno što nego koga znaš. Nije lako biti bezvezan čovjek u Hrvatskoj.

Veze za posao mogu se svrstati u tri kategorije:

  1. obiteljske i srodne
  2. mreža prijatelja i poznanika
  3. profesionalne

Budimo realni, da imate prvu, ne biste dugo tražili posao.

Druga ovisi o vama i vještini zvanoj networking. Radi se o sposobnosti stvaranja i održavanja kvalitetnih kontakata s ljudima, u svakom mogućem krugu ljudi koje susrećete. Činjenica je da ljudi vole raditi s ljudima s kojima im je ugodno, a prije će i pomoći nekom simpatičnom poznaniku nego ulaziti u komplikaciju raspisivanja natječaja za posao. Ta gnjavaža je u većini slučajeva tek zadnja opcija. Networking se može dovesti i do apsurda kada ljudi upišu npr. tečaj joge samo kako bi tamo upoznali nove ljude.

Treća, koja bi zapravo trebala biti prva jer je jedina potpuno opravdana, jest profesionalna veza bazirana na poznavanju osobina i načina rada neke osobe. Tu spadaju bivši šefovi, kolege ili profesori. Za razliku od prve dvije kategorije, ova se veza nalazi kad se stvarno traži najbolja osoba za posao.

Na kraju posta dolazi savjet: prihvatite igru i iskoristite svoje veze! Kontaktirajte svoje prijatelje, poznanike i bivše kolege, pogotovo one s kojima se dugo niste čuli (možda ni ne znaju da tražite posao) i obavezno to učinite s individualnim pristupom. Ja sam jednom prilikom poslala grupni mail i unatoč tome što mi se jedan dio javio s podrškom i savjetima, ostala sam bez željenog rezultata. Sad kad gledam unazad, bilo bi mi puno bolje da sam poslala makar personalizirani mail, a maksimalni učinak postigla bih da sam nazvala svakoga. Općenito, znate kako je s grupama, dođe do disperzije odgovornosti i na kraju nitko ne obavi zadatak. Pišite, zovite, „zadužite“ svoje ljude da vam pomognu; vratit ćete im.🙂

A ako ste stvarno već iscrpili sve mogućnosti, upišite jogu.

Kategorije:Uncategorized
  1. Anonimno
    Srpanj 6, 2012 u 9:22 pm

    Draga Anonimno,
    promjenila sam sad već tri posla, od kojih je jedan direktan rezultat ovog bloga, a dva su imala intervjue, o kojem je riječ?
    U pravu si da bih trebala napisati post s tom temom. Trebala sam još davno. Hvala što si me podsjetila.
    Najbolji CV nije glavni kriterij, kao što nisu ni najbolji rezultati na testu. Te stvari dovedu čovjeka do intervjua, a tada se traži dobar opći dojam. Pozitivan stav, nešto znanja, motivacija i mogućnost da se sve to jasno izrazi. Na kraju ovisi kako se tko snađe.
    Pozdrav,
    Dunja

  2. Anonimno
    Srpanj 6, 2012 u 7:21 pm

    bilo bi fer radi onih koji citaju tvoj blog da ih obavijestis da si dobila posao . tako bi bila vjerodostojna i postena. nije lijepo da ljude drzis u zabludi.od nas blogera se ocekuje istina koju dijelimo s istomisljenicima ali i javnosti. i to iako nisi bila bas najkvalificiraniji kandidat. ja koja nisam dobila taj posao, a sigurno imam bolji cv , ja bih ustvari trebala pisati blog.

  1. No trackbacks yet.

Odgovori

